1- دانشگاه صنعتی مالک اشتر
چکیده: (13199 مشاهده)
در این مقاله یک سیستم هدایت غیرخطی و مقاوم در مقابل مانورهای هدف طراحی شده است. برای این منظور ابتدا یک الگوریتم نوین مد لغزشی مرتبه بالا ارائه گردیده است. قانون هدایت طراحی شده توسط این الگوریتم دستور شتاب جانبی همواری را صادر کرده که برخورد با اهداف مانوردار را تضمین میکند. در این الگوریتم بر خلاف تئوریهای مد لغزشی مرتبه بالای ارائه شده در مراجع برای طراحی قانون هدایت، پایداری سیستم حلقه بسته در حضور نامعینی تضمین میگردد و بنابراین نیازی به رویتگر برای تخمین مانورهای هدف نخواهد بود. برای طراحی قانون هدایت دو بعدی با استفاده از این الگوریتم، متغیر لغزشی بر اساس سرعت نسبی جانبی بین رهگیر و هدف تعریف شده است. قانون هدایت طراحی شده دستور شتابی را صادر میکند که تضمین کنندهی همگرایی این متغیر لغزش و برخورد با هدف میباشد. نتایج شبیهسازی برتری قانون هدایت پیشنهادی را در مقایسه با قوانین هدایت دیگر نشان میدهد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1393/8/20 | پذیرش: 1393/10/17 | انتشار: 1393/11/6