دوره 9، شماره 2 - ( مجله کنترل، جلد 9، شماره 2، تابستان 1394 )                   جلد 9 شماره 2,1394 صفحات 58-47 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه صنعتی سهند
چکیده:   (9490 مشاهده)

روشهای متعددی برای تخمین سرعت و کنترل بدون سنسور ماشینهای القایی وجود دارد که از این میان روشهای مبتنی بر مشاهده‌گرهای کاهش مرتبه یافته عملکرد مناسبی از خود نشان داده‌اند. در این مقاله یک روش تخمین سرعت کاهش مرتبه یافته برای کنترل بدون سنسور DFIG معرفی شده که در آن از جریانهای روتور و شار استاتور به عنوان متغیرهای حالت استفاده شده است و دینامیک خطای جریانهای روتور برای مکانیزم تطابق به کار رفته است. از آنجایی که دینامیک جریان نسبت به دینامیک شار سریعتر است، این انتخاب موجب بهبود دینامیک مشاهده‌گر پیشنهادی می‌شود. پایداری دینامیکی روش پیشنهادی با استفاده از ضابطه پایداری لیاپانف به اثبات رسیده است. روش تخمین سرعت پیشنهادی علاوه بر شبیه‌سازی توسط یک مجموعه آزمایشگاهی نیز آزمایش شده است. مجموعه آزمایشگاهی مبتنی بر یک DSPIC، شانزده بیتی بوده و نتایج عملی توسط یک ماشین القائی 250 وات استخراج گردیده است. نتایج حاصله از شبیه‌سازی‌ها و اجرای عملی موید پایداری و کارایی عملکرد روش تخمین سرعت پیشنهادی، به ویژه در تعقیب سرعت، می‌باشد.

متن کامل [PDF 1712 kb]   (4827 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/4/20 | پذیرش: 1394/9/6 | انتشار: 1394/9/6

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.