دوره 7، شماره 1 - ( مجله کنترل، جلد 7، شماره 1، بهار 1392 )                   جلد 7 شماره 1,1392 صفحات 13-19 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه علم و صنعت ایران
چکیده:   (6794 مشاهده)
این مقاله به معرفی یک روش کنترل روشن-خاموش مبتنی بر داده های ترافیکی و سیستم اطلاعات جغرافیایی به منظور کاهش هرچه بیشتر مصرف سوخت در خودروهای ترکیبی الکتریکی می پردازد. سادگی محاسبات، قوام نسبی و همچنین بهره وری بالای موتور احتراق داخلی در این روش از جمله مزایای آن محسوب می شوند. در این روش با توجه به اطلاعات مسیر، نقطه ی تعادل  Bبرای شارژ و دشارژ باتری محاسبه می شود که می تواند محلی برای تصمیم گیری روشن یا خاموش شدن موتور احتراق داخلی باشد. به منظور  حذف نوسانات بالا در عملکرد موتور احتراق داخلی که ممکن است در این روش پدید آید روش اصلاح شده با جابه جا کردن موقت نقطه تعادل با توجه به شرایط کاری موتور، امکان پیاده سازی عملی این روش را افزایش داده است. همچنین با تکرار محاسبات در طول مسیر و نیز وزن دهی به داده‌ها براساس قابلیت اعتماد آن‌ها قوام آن نیز نسبت به خطای اطلاعات مسیر بسیار افزایش یافته است.
متن کامل [PDF 365 kb]   (859 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۳/۱/۲۹ | پذیرش: ۱۳۹۳/۱/۲۹ | انتشار: ۱۳۹۳/۱/۲۹