دوره 10، شماره 3 - ( مجله کنترل، جلد 10، شماره 3، پاییز 1395 )                   جلد 10 شماره 3,1395 صفحات 25-38 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Asadi nia M, Binazadeh T. Design of Robust Control Law for Stabilization of Singular Systems with Time-Varying Delay in The Presence of Model Uncertainty and Input Amplitude Constraint. JoC. 2016; 10 (3) :25-38
URL: http://joc.kntu.ac.ir/article-1-368-fa.html
اسدی نیا مریم السادات، بینازاده طاهره. طراحی قانون کنترلی مقاوم جهت پایدارسازی سیستم های سینگولار دارای تأخیر متغیر با زمان با در نظرگرفتن عدم قطعیت در مدل و قید دامنه ورودی. مجله کنترل. 1395; 10 (3) :25-38

URL: http://joc.kntu.ac.ir/article-1-368-fa.html


1- دانشگاه صنعتی شیراز
چکیده:   (2697 مشاهده)

در این مقاله، مساله پایدارسازی مقاوم برای سیستم های سینگولار نامعین دارای تأخیر زمانی با در نظر گرفتن عدم قطعیت های مدل و محدودیت بر روی دامنه سیگنال کنترلی مورد بررسی قرار می‌گیرد. هدف از پایدارسازی مقاوم در اینجا، طراحی قانون کنترل فیدبک حالت اشباع شده می‌باشد به نحویکه سیستم حلقه بسته حاصل، برای همه عدم قطعیت های مجاز، رگولار، ضربه آزاد و پایدار باشد. تأخیر زمانی به صورت متغیر با زمان با کران بالا و پایین معلوم در نظر گرفته شده و مساله پایدارسازی در دو حالت بررسی می‌شود. ابتدا، مساله پایدارسازی مقاوم برای سیستم های سینگولار دارای تأخیر در حضور اشباع محرک و عدم قطعیتهای مدل در نظرگرفته می‌شود. شرایط وجود کنترل کننده فیدبک حالت پایدارساز مستقل از تأخیر بر اساس نامساوی های ماتریس خطی بیان شده است. علاوه بر آن تخمینی از ناحیه جذب برای سیستم حلقه بسته، در قضیه مربوطه ارائه می‌گردد. در حالت دوم، معیارهای پایدارسازی مقام وابسته به تأخیر برای سیستم های سینگولار نامعین دارای تاخیر و ورودی محدود، طی دو قضیه ارائه شده است. این قضایا در دو نسخه ارائه شده اند. در این قضایا، شرایط تضمین پایداری وابسته به تأخیر در سیستم حلقه بسته بر اساس نامساوی های ماتریسی خطی برای تاخیر ثابت و تاخیر متغیر با زمان بیان گردیده است. ناحیه جذب سیستم حلقه بسته نیز برای حالت دوم تخمین زده شده است. در پایان، مثال های عملی و عددی ارائه شده است و نتایج شبیه سازی ها دستاوردهای تئوری مقاله را تایید می‌نمایند.

متن کامل [PDF 1167 kb]   (1050 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۵/۲/۷ | پذیرش: ۱۳۹۵/۱۲/۷ | انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله کنترل می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Journal of Control

Designed & Developed by : Yektaweb