دوره 10، شماره 3 - ( مجله کنترل، جلد 10، شماره 3، پاییز 1395 )                   جلد 10 شماره 3,1395 صفحات 61-70 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
چکیده:   (2308 مشاهده)

در این مقاله به طراحی کنترلر و تحلیل پایداری داخلی و رشته¬ای یک گروه خودرو در حرکت یک بعدی پرداخته می¬شود. با توجه به اینکه ارسال داده و اندازه¬گیری سنسورها در یک دسته خودرو می¬تواند با تاخیر رخ دهد، لذا در مدل¬سازی سیستم، تاخیر زمانی درنظر گرفته می¬شود. تغییر ساختار شبکه ارتباطی یک دسته خودرو می¬تواند منجر به ناپایداری داخلی و رشته¬ای سیستم گردد. با درنظر گرفتن تاخیر زمانی و ساختار شبکه متغیر با زمان به طراحی یک کنترلر مقاوم برای حفظ پایداری داخلی و رشته¬ای دسته خودرو پرداخته می¬شود. با استفاده از قضایای لیاپانوف کراسوفسکی و لیاپانوف رازومیخین، دو روش جدید برای تحلیل پایداری داخلی دسته خودرو ارائه می-گردد. همچنین در ادامه قضیه¬ای نو برای تحلیل پایداری رشته¬ای در حضور تاخیر زمانی و ساختار شبکه متغیر بیان می¬گردد. نشان داده می¬شود که کنترلر مربوطه پایداری داخلی و رشته¬ای دسته را تحت عمل سوئیچ و تاخیر زمانی تضمین می¬نماید. کیفیت روش¬های ارائه شده با انجام مثال¬های شبیه¬سازی متعدد بررسی می¬گردد.

متن کامل [PDF 1097 kb]   (982 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۵/۳/۱۲ | پذیرش: ۱۳۹۵/۱۱/۹ | انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۹