دوره 10، شماره 3 - ( مجله کنترل، جلد 10، شماره 3، پاییز 1395 )                   جلد 10 شماره 3,1395 صفحات 23-13 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
2- دانشگاه مالک اشتر
3- دانشگاه صنعتی شریف
چکیده:   (8053 مشاهده)

ریدوم منجر به انحراف امواج راداری در رهگیرهای هدایت‌شونده راداری شده و در نتیجه باعث ناپایداری حلقه هدایت به‌خصوص در ارتفاع‌های بالامی­شود. بنابراین به یک جبران‌ساز که حلقه هدایت را پایدار کرده و در حضور خطای ریدوم منجر به کمترین خطای برخورد به هدف شود، نیاز است. از دیدگاه کنترل، ریدوم منجر به ایجاد یک پس­خور ناخواسته شده که مشابه حلقه‌های پس­خور مرسوم که در آن خروجی باید سیگنال کنترلی مطلوب را تعقیب کند، نمی‌باشد. در این مقاله ابتدا پاسخ حلقه‌بسته مطلوب هدایت مشخص شده و با رویکردی جدید پاسخ فرکانسی مسیر پیش‌رو به­گونه ای شکل‌دهی می‌شود که نیازمندی­های پایداری و عملکردی ارضا شود. شکل‌دهی پاسخ فرکانسی با استفاده از ابزار نامساوی ماتریسی خطی (LMI) انجام شده‌ و به‌منظور انتخاب بهترین پاسخ فرکانسی از ابزار شکاف متریک وی (v-gap metric) استفاده ‌شده‌است. نتایج شبیه‌سازی نشان می‌دهد که جبران‌ساز طراحی‌شده علاوه بر تأمین پایداری حلقه هدایت، خطای برخورد به هدف را هم به میزان چشمگیری کاهش می­دهد.

متن کامل [PDF 920 kb]   (2975 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/4/12 | پذیرش: 1395/10/27 | انتشار: 1395/10/27

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.