در این مقاله یک سیستم کنترل برای بهبود پایداری و فرمانپذیری خودرو الکتریکی تحت شرایط سخت رانندگی توسعه پیدا کرده است. در ابتدا ما یک سیستم کنترل لغزش را با استفاده از منطق فازی برای جلوگیری از سرخوردگی چرخ در هنگام ترمزگیری یا شتابگیری شدید طراحی کرده و سپس برای بهبود پایداری خودرو در مانورهایی ناپایدارکننده خودرو، یک سیستم کنترل پایداری الکترونیکی را با استفاده از منطق فازی برای حفظ پایداری طراحی میکنیم. در شبیهسازیها نرم افزار MATLAB چندین مانور راندن خودرو را به منظور بررسی عملکرد سیستم در حفظ پایداری خودرو انجام میدهیم. نتایج شبیهسازی نشان میدهد که قانون کنترل و کنترلکننده فازی طراحی شده میتواند پایداری و مانور پذیری خودرو را به طور قابل توجهی حفظ کند.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |