دوره 9، شماره 4 - ( مجله کنترل، جلد 9، شماره 4، زمستان 1394 )                   جلد 9 شماره 4,1394 صفحات 53-41 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه صنعتی قم
چکیده:   (8294 مشاهده)

در این مقاله یک سیستم کنترل برای بهبود پایداری و فرمان­پذیری خودرو الکتریکی تحت شرایط سخت رانندگی توسعه پیدا کرده است. در ابتدا ما یک سیستم کنترل لغزش را با استفاده از منطق فازی برای جلوگیری از سرخوردگی چرخ در هنگام ترمزگیری یا شتاب­گیری شدید طراحی کرده و سپس برای بهبود پایداری خودرو در مانورهایی ناپایدارکننده خودرو، یک سیستم کنترل پایداری الکترونیکی را با استفاده از منطق فازی برای حفظ پایداری طراحی می­کنیم. در شبیه­­سازی­ها نرم ­افزار MATLAB  چندین مانور راندن خودرو را به منظور بررسی عملکرد سیستم در حفظ پایداری خودرو انجام می­دهیم. نتایج شبیه­­سازی نشان می­دهد که قانون کنترل و کنترل­کننده فازی طراحی شده می­تواند پایداری و مانور ­پذیری خودرو را به طور قابل توجهی حفظ کند.

متن کامل [PDF 1194 kb]   (4157 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/8/16 | پذیرش: 1395/4/19 | انتشار: 1395/4/26

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.