دوره 11، شماره 1 - ( مجله کنترل، جلد 11، شماره 1، بهار 1396 )                   جلد 11 شماره 1,1396 صفحات 37-27 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
چکیده:   (7754 مشاهده)

در این مقاله به کنترل یک گروه خودرو ناهمگن پرداخته می­شود. از آنجایی که معمولا ارسال داده در سیستم­های چندعاملی با تاخیر زمانی همراه است لذا تاخیر زمانی اندازه­گیری در طراحی کنترلر لحاظ می­شود. همچنین وقفه موتور نیز در مدل­سازی دینامیکی هر خودرو لحاظ می­گردد. برای هر خودرو یک کنترلگر خطی بر اساس فاصله نسبی و سرعت نسبی بین خودرویی، طراحی می­شود. نشان داده می­شود که دینامیک حلقه بسته گروه خودرو، یک دینامیک کلیدزنی خطی تاخیر زمانی خواهد بود. دو قضیه جدید برای بررسی پایداری سیستم کلیدزنی مزبور بر اساس قضیه لیاپانوف-رازومیخین ارائه می­گردد و نشان داده می­شود که گروه ناهمگن خودرو تحت هر سوئیچ دلخواه و نیز با لحاظ تاخیر زمانی ارتباطی و عملگری پایدار مجانبی خواهد بود. برای اثبات پایداری رشته­ای گروه ناهمگن خودرو تحت عمل سوئیچ و تاخیر زمانی، قضیه­ای جدید ارائه خواهد شد که قیودی بر ضرایب کنترلی سیستم اعمال می­کند. کیفیت روش­های ارائه شده توسط مثال­های شبیه­سازی بررسی خواهد شد.

متن کامل [PDF 1042 kb]   (2712 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/8/24 | پذیرش: 1395/11/9 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1396/4/11 | انتشار: 1396/3/8

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.