TY - JOUR T1 - Design of Robust Optimal Controller for Hybrid Electric Vehicle by using Road Information TT - طراحی کنترل کننده ی بهینه مقاوم برای کاهش مصرف سوخت در خودروهای ترکیبی الکتریکی با استفاده از اطلاعات مسیر JF - joc-isice JO - joc-isice VL - 7 IS - 1 UR - http://joc.kntu.ac.ir/article-1-28-fa.html Y1 - 2013 SP - 13 EP - 19 KW - road information KW - engine on-off method KW - balance point N2 - این مقاله به معرفی یک روش کنترل روشن-خاموش مبتنی بر داده های ترافیکی و سیستم اطلاعات جغرافیایی به منظور کاهش هرچه بیشتر مصرف سوخت در خودروهای ترکیبی الکتریکی می پردازد. سادگی محاسبات، قوام نسبی و همچنین بهره وری بالای موتور احتراق داخلی در این روش از جمله مزایای آن محسوب می شوند. در این روش با توجه به اطلاعات مسیر، نقطه ی تعادل  Bبرای شارژ و دشارژ باتری محاسبه می شود که می تواند محلی برای تصمیم گیری روشن یا خاموش شدن موتور احتراق داخلی باشد. به منظور  حذف نوسانات بالا در عملکرد موتور احتراق داخلی که ممکن است در این روش پدید آید روش اصلاح شده با جابه جا کردن موقت نقطه تعادل با توجه به شرایط کاری موتور، امکان پیاده سازی عملی این روش را افزایش داده است. همچنین با تکرار محاسبات در طول مسیر و نیز وزن دهی به داده‌ها براساس قابلیت اعتماد آن‌ها قوام آن نیز نسبت به خطای اطلاعات مسیر بسیار افزایش یافته است. M3 ER -