1- دانشگاه شیراز
چکیده: (474 مشاهده)
این مقاله به بررسی تحولات دیجیتال و نقش انقلابهای صنعتی ۴.۰ و ۵.۰ در آموزش مهندسی کنترل میپردازد. با توجه به اهمیت روزافزون این تحولات و نیاز به مهارتهای جدید، لزوم تغییرات اساسی در روشهای آموزش و ارائه محتوای درسی کاملاً احساس میشود. این مطالعه به بررسی روشهای نوین آموزشی از جمله یادگیری معکوس، یادگیری مسئله محور، یادگیری تیم محور، استفاده از آزمایشگاههای مجازی و آزمایشگاههای از راه دور و ... میپردازد. همچنین، مروری بر تحقیقات و پروژههای انجام شده در این حوزه ارائه شده است. به عنوان مطالعه موردی، تجربیات و نتایج به دست آمده از پیاده سازی این روشها در دانشگاه شیراز مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان میدهد که این رویکردها بهبود قابل توجهی در فرآیند یادگیری و افزایش رضایت دانشجویان ایجاد کرده است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1403/6/16 | پذیرش: 1403/10/17 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1403/11/17