1- دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی
چکیده: (8897 مشاهده)
در این مقاله الگوریتم هدایت پرنده بدون سرنشین در صفحه افق، بر مبنای نقطهراههای مسیر و پایههای واصل آنها طراحی شده است. طراحی در دو مرحله عملکردی مجزا صورت پذیرفته است. جهت پیمودن پایههای مستقیم، یک الگوریتم تعقیب خط و جهت قرارگیری از روی یک پایه بر روی پایه بعدی، یک الگوریتم هدایت چرخش، با در نظر گرفتن دینامیک اتوپایلوت، سامان داده شده است. در چرخش، ابتدا مسیر مطلوبی برای چرخش انتخاب گردیده، سپس الگوریتمی برای شکلدهی مسیر متناسب با این مسیر مطلوب طراحی شده است. با توجه به حداکثر شتاب جانبی قابل اعمال به پرنده و همچنین جهش نداشتن فرمان شتاب جانبی در آغاز چرخش، نقاط آغاز و پایان چرخش، بر روی پایه فعلی و پایه بعدی، به گونهای که فاصله مسیر پرواز از پایهها کمینه گردد، تعیین شده است. در انتها نتایج شبیهسازی برای یک سناریوی پروازی، شامل چندین پایه، ارائه گردیده است.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1393/6/3 | پذیرش: 1393/11/14 | انتشار: 1393/11/14