در این مقاله به کنترل یک گروه خودرو ناهمگن پرداخته میشود. از آنجایی که معمولا ارسال داده در سیستمهای چندعاملی با تاخیر زمانی همراه است لذا تاخیر زمانی اندازهگیری در طراحی کنترلر لحاظ میشود. همچنین وقفه موتور نیز در مدلسازی دینامیکی هر خودرو لحاظ میگردد. برای هر خودرو یک کنترلگر خطی بر اساس فاصله نسبی و سرعت نسبی بین خودرویی، طراحی میشود. نشان داده میشود که دینامیک حلقه بسته گروه خودرو، یک دینامیک کلیدزنی خطی تاخیر زمانی خواهد بود. دو قضیه جدید برای بررسی پایداری سیستم کلیدزنی مزبور بر اساس قضیه لیاپانوف-رازومیخین ارائه میگردد و نشان داده میشود که گروه ناهمگن خودرو تحت هر سوئیچ دلخواه و نیز با لحاظ تاخیر زمانی ارتباطی و عملگری پایدار مجانبی خواهد بود. برای اثبات پایداری رشتهای گروه ناهمگن خودرو تحت عمل سوئیچ و تاخیر زمانی، قضیهای جدید ارائه خواهد شد که قیودی بر ضرایب کنترلی سیستم اعمال میکند. کیفیت روشهای ارائه شده توسط مثالهای شبیهسازی بررسی خواهد شد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |