دوره 8، شماره 2 - ( مجله کنترل، جلد 8، شماره 2، تابستان 1393 )                   جلد 8 شماره 2,1393 صفحات 21-34 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khan Kalantary S, Pashazadeh V, Teshnehlab M. Wheel slip control using sliding mode control in an accurate simulator. JoC. 2014; 8 (2) :21-34
URL: http://joc.kntu.ac.ir/article-1-122-fa.html
خان کلانتری سعید، پاشازاده وحید، تشنه لب محمد. کنترل لغزش چرخ ها با استفاده از کنترل مد لغزشی در شبیه ساز دقیق. مجله کنترل. 1393; 8 (2) :21-34

URL: http://joc.kntu.ac.ir/article-1-122-fa.html


1- دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
چکیده:   (4023 مشاهده)

عملکرد مطلوب سیستم ترمز ضد قفل برای هر نوع جاده با کیفیت های خاص خود  در مقدار مشخصی لغزش اتفاق می افتد، بنابراین تنظیم لغزش مطلوب چرخ ها منجر به عملکرد بهتر سیستم ترمز ضد قفل شده و خودرو بدون قفل شدن چرخ ها در زمان کوتاه تری پس از ترمز گیری متوقف می شود. سیستم ترمز ضدقفل، سیستمی غیرخطی همراه با عدم قطعیت های فراوان بر اساس کیفیت جاده می باشد که بحث کنترل لغزش چرخ را مشکل می سازد. در این مقاله هدف طراحی کنترل کننده ی مد لغزشی برای کنترل مستقل لغزش چهار چرخ خودرو و یا به عبارت بهتر تنظیم لغزش به مقدار مرجع است. در این تحقیق مدلی از یک خودرو چهارچرخ ارائه و هدف کنترل مستقل لغزش هر چرخ می باشد. در فاز ارزیابی کنترل کننده هایِ طراحی شده از شبیه ساز کارسیم استفاده شده است، که این شبیه ساز یکی از معتبرترین شبیه سازهای تست می باشد و از مدل واقعی خودرو استفاده می کند. نتایج شبیه سازی عملکرد مناسب کنترل کننده ی طراحی شده به روش کنترل مد لغزشی در مقایسه با روش های معتبر ارائه شده را نشان می دهد.


متن کامل [PDF 730 kb]   (874 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۳/۴/۶ | پذیرش: ۱۳۹۳/۱۱/۱۴ | انتشار: ۱۳۹۳/۱۱/۱۴

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله کنترل می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Journal of Control

Designed & Developed by : Yektaweb