دوره 7، شماره 1 - ( مجله کنترل، جلد 7، شماره 1، بهار 1392 )                   جلد 7 شماره 1,1392 صفحات 1-12 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه وسترن اونتاریو
2- دانشگاه علم و صنعت
چکیده:   (12504 مشاهده)
در این مقاله کاربرد کنترل مد لغزشی برای سیستم کروز کنترل قطارهای پرسرعت در حضور عدم قطعیت های پارامتری و اغتشاشات خارجی مطالعه شده است. در ابتدا، یک قانون فیدبک حالت مد لغزشی طراحی شده تا خطای ردیابی  را به یک مجموعه مثبت ناوردای به اندازه دلخواه محدود که شامل مبدأ است، سوق دهد. نشان داده شده است که تحت شرایط مناسب، می توان به طور هم زمان به ردیابی و دفع اغتشاش دست یافت. سپس با هدف مقاوم سازی کنترل کننده در برابر نامعینی های با حد بالای نامعلوم، یک مکانیزم تطبیقی برای تنظیم بهره های کلیدزنی ارائه شده است. به منظور کاهش زیگزاگ در سیگنال کنترلی، تغییری در قانون کنترل ایجاد شده است که توانایی دست یابی به ردیابی خروجی را با سیگنال کنترلی نرم تر دارا می باشد. طراحی ارائه شده برای دو نوع قطار انجام شده و از طریق پیاده سازی های عددی با هم دیگر مقایسه می شوند.
متن کامل [PDF 442 kb]   (2068 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۳/۱/۲۹ | پذیرش: ۱۳۹۳/۱/۲۹ | انتشار: ۱۳۹۳/۱/۲۹