[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 10، شماره 1 - ( مجله کنترل، جلد 10، شماره 1، بهار 1395 ) ::
جلد 10 شماره 1,1395 صفحات 1-10 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی فیلتر غیرخطی تطبیقی اصلاح‌شده به‌منظور تخمین سرعت طولی وسیله نقلیه و آشکارسازی لغزش
خانم ملیحه ملکی1، دکتر بیژن معاونی* 1، دکتر صیاد نصیری2
1- دانشگاه علم و صنعت ایران
2- دانشگاه صنعتی شریف
چکیده:   (2120 مشاهده)

این مقاله به طراحی فیلتر غیرخطی تطبیقی اصلاح‌شده‌ای به‌منظور تخمین سرعت طولی وسیله نقلیه می­پردازد. فیلتر طراحی‌شده دارای ساختاری ساده و درعین‌حال دقت قابل قبولی است. ازآنجایی‌که به دست آوردن مدل دینامیکی وسیله نقلیه که نامعینی­ها و اثرات اغتشاش را لحاظ نماید کار دشوار و در مواردی تقریباً غیرممکن می­باشد و از طرفی اندازه­گیری گشتاور ترمزی آن نیازمند نصب سنسورهای جدیدی است که موجب افزایش هزینه­ها و همچنین مسائل مرتبط با تعمیر و نگهداری می­گردد، ازاین­رو استفاده از تخمینگرهای حالت در تخمین سرعت طولی ساده نبوده و با چالش­های متعددی مواجه می‌باشد. در این مقاله، فیلتر غیرخطی تطبیقی اصلاح‌شده که­ برخلاف فیلترهای کلاسیک نیازمند مدل دینامیکی خودرو و اطلاع از مقدار ورودی گشتاور ترمزی نیست و همچنین نسبت به نسخه‌های پیشین از دقت و قابلیت اعتماد بیشتری نیز برخوردار است، بکار گرفته شده است. در فیلتر پیشنهادی این تحقیق که تحت عنوان "فیلتر غیرخطی تطبیقی  اصلاح شده" ارائه شده، از اطلاعات در دسترسی از سیستم ترمز ضد قفل همانند وضعیت شیرهای برقی و دینامیک ترمز وسیله نقلیه به منظور افزایش دقت تخمین سرعت طولی استفاده شده است. در این مقاله پس از ارائه مبانی تئوری لازم، با استفاده از یک آزمون تجربی صحت عملکرد این فیلتر بررسی و تائید می­گردد. 

واژه‌های کلیدی: تخمین سرعت طولی وسیله نقلیه، آشکارسازی لغزش چرخ، فیلتر غیرخطی تطبیقی
متن کامل [PDF 1016 kb]   (888 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۵/۲/۳ | پذیرش: ۱۳۹۵/۷/۷ | انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۷
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Maleki M, Moaveni B, Nasiri S. Designing a modified adaptive nonlinear filter for vehicle longitudinal velocity estimation and slip detection. JoC. 2016; 10 (1) :1-10
URL: http://joc.kntu.ac.ir/article-1-364-fa.html

ملکی ملیحه، معاونی بیژن، نصیری صیاد. طراحی فیلتر غیرخطی تطبیقی اصلاح‌شده به‌منظور تخمین سرعت طولی وسیله نقلیه و آشکارسازی لغزش. مجله کنترل. 1395; 10 (1) :1-10

URL: http://joc.kntu.ac.ir/article-1-364-fa.html



دوره 10، شماره 1 - ( مجله کنترل، جلد 10، شماره 1، بهار 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله کنترل Journal of Control
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3790