دوره 11، شماره 4 - ( مجله کنترل، جلد 11، شماره 4، زمستان 1396 )                   جلد 11 شماره 4,1396 صفحات 46-37 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Roozbehani S, Nazifi H, Saki S, Kanzi K. Identification and Torque Control of Claw Pole Eddy Current Dynamo meter . JoC 2018; 11 (4) :37-46
URL: http://joc.kntu.ac.ir/article-1-371-fa.html
روزبهانی سام، نظیفی حامد، ساکی سامان، کنزی خلیل. شناسایی و کنترل گشتاور دینامومتر جریان فوکوی قطب پنجه ای. مجله کنترل. 1396; 11 (4) :37-46

URL: http://joc.kntu.ac.ir/article-1-371-fa.html


1- جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیرالدین طوسی
چکیده:   (7544 مشاهده)

در این مقاله، هدف شناسایی و کنترل گشتاور سیستم دینامومترجریان فوکوی قطب پنجهای می­ باشد.  دینامومترجریان فوکو ، دارای یک سیمپیچی تحریک DC ، تعدادی قطب­ و سیلندر چرخان است که از طریق شفت به موتور الکتریکی کوپل می­ شود.  از طریق کنترل گشتاور دینامومتر، امکان تست بارگیری از موتور در نقاط مختلف کار فراهم می­ شود. سیستم کنترل گشتاور  دینامومتر، دارای دو حلقه کنترلی داخلی و خارجی است. در حلقه کنترل خارجی، لزوم شناسایی رابطه گشتاور سیستم وجود دارد. در این راستا، ابتدا گشتاور سیستم بصورت تابعی چند جمله­ ای از جریان تحریکDC  و سرعت دورانی آن تخمین زده می­شود.  سپس گشتاور تخمینی با گشتاور مرجع مقایسه می­ شود.  در مرحله بعد کنترل کننده، جریان مرجع تحریک DC را با توجه به خطای گشتاور تعیین می­ کند.  در حلقه کنترل داخلی نیز، کلیدزنی منبع جریان طوری صورت میپذیرد که خروجی آن جریان مرجع را ردیابی کند. کنترل کنندههای طراحی شده در هر دو حلقه از نوع PID  می­ باشد.  نتایج شبیه سازی و پیاده سازی عملی بر روی  دینامومتر فوکوی 22/5 کیلووات، کارآیی روش تخمین و کنترل را نشان می­دهد.  پیاده سازی سیستم کنترلی بر روی ریزپردازنده ARM سری LPC-1788 انجام شده است. 

متن کامل [PDF 920 kb]   (3590 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/2/22 | پذیرش: 1396/6/7 | انتشار: 1396/10/24

فهرست منابع
1. Kh. Kanzi, A. Dehafarin, S. Roozbehani, M. Kanzi, Q.Vasheghani, "Novel Claw pole Eddy Current Load for Testing DC Counter Rotating Motor Part I: Construction," Journal of International Conference on Electrical Machines and Systems, vol. 1(3), pp.57-65, 2012. [DOI:10.11142/jicems.2012.1.3.321]
2. Kh. Kanzi, S. Roozbehani, A. Dehafarin, M. Kanzi, "Novel Claw pole Eddy Current Load for Testing DC Counter Rotating Motor Part II: Design and Modeling," Journal of International Conference on Electrical Machines and Systems, vol. 1(4), pp. 16-22, 2012. [DOI:10.11142/jicems.2012.1.4.412]
3. J.R. Bowler, T.Theodoulidis, "Boundary element calculation of eddy currents in cylindrical structures containing cracks," IEEE Trans. Magn, vol. 45(3), pp. 1012–1015, 2009. [DOI:10.1109/TMAG.2009.2012543]
4. D. Pusch, J. Smajic, Z. Andjelic, J.M. Ostrowski, "Comparison between BEM and classical FEM for a 3D low-frequency eddy-current analysis," IEEE Trans. Magn, vol. 46(8), pp. 2919–2921, 2010. [DOI:10.1109/TMAG.2010.2043514]
5. H. De Gersem, "Combined spectral-element finite-element discretization for magnetic-brake simulation," IEEE Trans. Magn, vol. 46(8), pp. 3520–3523, 2010. [DOI:10.1109/TMAG.2010.2043422]
6. E. Dlala, "Comparison of models for estimating magnetic core losses in electrical machines using the finite-element method", IEEE Trans. Magn, vol. 45(2), pp. 716–725, 2009. [DOI:10.1109/TMAG.2008.2009878]
7. J. Pippuri, A. Belahcen, E. Dlala, A.Arkkio, "Inclusion of eddy currents in laminations in two-dimensional finite element analysis", IEEE Trans. Magn, vol.46 (8), pp. 2915–2918, 2010. [DOI:10.1109/TMAG.2010.2044490]
8. S.E. Gay, M. Ehsani, "Parametric analysis of eddy-current brake performance by 3-D finite-element analysis", IEEE Trans. Magn, vol. 42(2), pp.319–328, 2006. [DOI:10.1109/TMAG.2005.860782]
9. H. Shin, J. Choi, H. Cho, S. Jang, "Analytical Torque Calculations and Experimental Testing of Permanent Magnet Axial Eddy Current Brake", IEEE Trans. Magn, vol.49 (7), 4152–4155, 2013. [DOI:10.1109/TMAG.2013.2250932]
10. R. Yazdanpanah, M. Mirsalim, "Axial-Flux Wound-Excitation Eddy-Current Brakes: Analytical Study and Parametric Modeling", IEEE Trans. Magn, vol.50 (6), 2014.
11. S. Sharif, J. Faiz, K. Sharif, "Performance analysis of a cylindrical eddy current brake", IET Electric Power Applications, Vol. 6(9), pp. 661–668, 2012. [DOI:10.1049/iet-epa.2012.0006]
12. S. Anwar, A Parametric Model of an Eddy Current Electric Machine for Automotive Braking Applications, IEEE Trans.Control system Tech, Vol.12, No.3, May 2004.
13. Zamani A. Design of a controller for rail eddy current brake system. IET Electrical Systems in Transportation. 2014 Jun; 4(2):38-44. [DOI:10.1049/iet-est.2013.0008]
14. Yazdanpanah R, Mirsalim M. Hybrid electromagnetic brakes: design and performance evaluation. IEEE Transactions on Energy Conversion. 2015 Mar; 30(1):60-9. [DOI:10.1109/TEC.2014.2333777]
15. S. Roozbehani, S. Saki, H. Nazifi, and K. Kanzi, "Identification and fuzzy-PI controller design for a novel claw pole eddy current dynamometer in wide speed range," in Electrical Engineering (ICEE), 2016 24th Iranian Conference on, 2016, pp. 1038-1042. [DOI:10.1109/IranianCEE.2016.7585674]

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله کنترل می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Control

Designed & Developed by : Yektaweb