1- دانشگاه صنعتی شریف
2- دانشگاه علم و صنعت ایران
3- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
4- ، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
چکیده: (23789 مشاهده)
سیستم ترمز ضد قفل یکی از سیستمهای ایمنی فعال میباشد، که به منظور دستیابی به شتاب منفی حداکثری در شرایط اضطراری ترمزگیری و همچنین افزایش پایداری و کاهش مسافت ترمزی طراحی شده است. هدف از این مقاله، مدل سازی تئوری- تجربی سیستم ترمز هیدرولیکی ضد قفل خودرو میباشد. از آنجایی که این سیستم بنیان و زیر بنای سایر سیستمهای کنترلی خودرو همچون EBD، ESP، ACC و غیره است، لذا دستیابی به معادلات حاکم بر این سیستم،حائز اهمیت فراوان است. در این مقاله ابتدا روابط دینامیکی حاکم بر سیستم ترمز هیدرولیکی ضد قفل از پدال ترمز تا چرخ و زمین ارائه شده و سپس شبیه سازیهای لازمبر اساس مدل ارائه شده در نرم افزارMATLAB انجام گرفته است. در پایان با انجام آزمایشهای تجربی بر روی خودرویمجهز به ادوات و تجهیزات اندازه گیری و ثبت اطلاعات،صحه گذاری مدل سازی و شبیهسازی ارائه شده، انجام پذیرفته است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1393/3/22 | پذیرش: 1393/3/22 | انتشار: 1393/3/22